Thursday, August 11, 2011

Pelajar Bekam Dari Singapura Yang Telah Tamat Kursus

We Offer Al Hijamah Courses For Foreigner

List of Qualified Cupping [ Hijamah ] Practitioners in Singapore.



Berikut adalah sebahagian dari nama pelajar-pelajar bekam yang telah tamat pengajian daripada Ustaz Yusoff dari Singapura.

Bekam yang diajar ini adalah sebahagian dari ilmu-ilmu Agama Islam yang selama ini terpinggir, kini di hidupkan kembali oleh Jabatan Pengajian Perubatan Melayu, Fakulti Perubatan Homeopati Malaysia.

Akademi kami adalh bertanggung jawab dalam mengembang Syiar Islam dalam Jurusan ini.

Peringatan Bekam kami adalah Bekam Islam - tuntunan Syariat Islam yang telah diamanahkan oleh Rasulullah SAW.

Bekam ini adalah 'Bekam Sunnah "

Mengikut hadith Rasullulah SAW bersabda, " Ada 3 perkara yang baik dalam perubatan, 1. Berbekam 2. Minum Madu 3. Permanasan [ pembakanarn @ khayy ] tetapi saya melanrang ummat saya melakukan khayy "

List of Qualified Student of Bekam from Singapore.
Nama-Nama Peserta Singapura:

1. Hajjah Salmah bte Abdul Aziz
2. Hajjah Zaleha bte Tuki
3. Hajjah Fauziah bt Ali Ahmad
4. Haji Mustffa bin Abu Bakar
5. Mohamed Rosman bin Sulaiman
6. Salmah bt Ismail.
7. Mohd Norhisham bin Rahmat

9 comments:

  1. Assalamualaikum wrb...

    Saya berminat untuk mempelajari dan mengamalkan bekam. Apakah dan bila akan diadak lagi kursus ini? Saya tinggal di Singapura.

    Roslee Mohd Saad
    rosleesud@gmail.com

    ReplyDelete
  2. Butuh alat bekam ... ping me +6281288727288

    ReplyDelete
  3. Saya minat nak belajar bekam. Pls email jamilahjupiter@gmail.com

    ReplyDelete
  4. Saya minat nak belajar bekam. Pls email jamilahjupiter@gmail.com

    ReplyDelete
  5. Saya minat untuk ambil course ini.Saya tinggal di singapura.. email saya di sondee_82@hotmail.com

    ReplyDelete
  6. Assalamu alaikum. I'm interested in blood letting cupping course. Please advise at munshi.sarah@gmail.com

    ReplyDelete
  7. Salam alaikum. I am interested in learning bekam. Kindly email me please. Irfaan.fauzi@gmail.com

    Syukran.

    ReplyDelete
  8. Salam. Saya berminat nak belajar berbekam. Adakah kursus ini dianjurkan di Singapura?

    ReplyDelete
  9. im intestd in hijama course . right now i m at kuala lumpur plz advise

    ReplyDelete